Barselona

Iz raznoraznih kombinacija, put u Barselonu je pao u Decembru mesecu. Nismo znali šta da očekujemo pa je i samim tim boravak bio još lepši.

Prelet preko Alpa

Za razliku od Zo, ja nisam nikad putovao avionom, to mi nije nikad nešto posebno ulivalo poverenje. Za mene je avantura počela još na Beogradskom aerodromu, čekiranje i predaja prtljaga, silne kontrole i na kraju čekanje da se ukrcaš na avion. U svakom slučaju jedno zanimljivo iskustvo. Prilikom sletanja u Barslonu, vidimo da postoje dva ogromna terminala, naš je terminal 2, doduše sve prazno ali računamo da je tu velika gužva u sezoni jer decembar nije mesec u kom se masovno putuje kojekuda. Dosta taksista ali i autobusa, dobro smo se pripremili i raspitali za šta su najviše i zaslužni putopisi. Što se tiče nas turista, vrlo dobro je sve obeleženo samo treba pratiti natpise. Tražimo i pratimo natpis za autobus sa oznakom A2 obeležen plavom bojom i to su aerodromski autobusi, karta do grada je bila 7 eura ( u toku boravka u Barseloni smo skontali da postoje i gradski autobusi koji voze do aerodoma za 2 eura, 10-tak minuta vožnja traje duže ali eto može da se uštedi 5 eura po osobi).

Ibis Hotel

Hotelska soba

Pošto smo rezervisali smeštaj u Hotel “Ibis” jer je shodno onome što pruža bio najpovoljniji, a i same recenzije nisu bile loše, tako nam je i ruta kroz grad bila planirana.

Evo kako je izgledao otprilike plan puta za prvi dan;

Dan 1 – cetvrtak (5.3 km)

-Aerodrom terminal 2, -Autobus Aerobus A2 do poslednje stanice (Plaza Catalunya) 6e, -Trijumfalna kapija (Arc de Triomf), -Cascada del Parc de la Ciutadella, -Park Citadela (Parc de la Ciutadella), -Lidl (namirnice za dorucak za naredne dane), -Nova Icaria beach, -Mc Donald’s – ako hocemo od 12h radi, -Smestaj (od 14h) Ibis Barcelona Glories 22

Ovakav plan za prvi dan je bio samo iz razloga što smo u Barslelonu stigli po planu leta u nekim sitnim prepodnevnim satima pa smo hteli da iskoristimo dan najbolje što smo mogli. Kao poslednja stanica od aerodroma je bila ‘’Plaza Catalunya’’ u tom pravcu do hotela smo obišli Trijumfalnu kapiju (Arc de Triomf), Cascada del Parc de la Ciutadella i Park Citadela (Parc de la Ciutadella). Maksimalno iskorišćeno vreme .

Čekiranje prošlo OK, sobe su OK klopamo na brzinu i bacamo se na preko potrebno spavanje jer u avionu i nije baš bilo nešto preterano udobno, a i već smo prepešačili blizu 10 km.

Sagrada Familia

Odmorni iako je sunce već zašlo odlučujemo da ubijemo vreme tako što ćemo obići čuvenu Sagradu Famillia, naravno pešaka jer nam ovaj način nekako najbolje odgovara, a i najbolje se upozna grad.  Primećujemo da se puši trava na sve strane, u parkovima i u lokalima na ulici. Nismo proveravali ali kontamo da je marihuana legalizovana čim je ima svuda. Naravno turista na sve strane, predpraznično Božićno raspoloženje, znamo već da je Barselona druga po redu po džeparošima tako da vodimo računa o tome.

Dan drugi,

Otprilike plan za drugi dan bio je ovakav;

Sagrada Famillia (ulaz 32.5e po osobi), kazu da vredi uci ali ipak necemo

Parc Guell – bus 116 (09:30-19:30) karte online 10e I moze se ceo dan provesti u njemu

Sagrada Familia ili Sveta porodica

Sagrada familija je rimokatolička bazilika napravljena u gotskom stilu. Crkvu je počeo da gradi arhitekta Fransesk de Paula del Viljar (Francesc de Paula del Villar), da bi 1882. godine projekat preuzeo i u potpunosti promenio Gaudi. U to vreme lokacija na kojoj je počela izgradnja bila je 1,5 km udaljena od Barselone. Gaudi je na projektu radio 40 godina, od toga poslednjih 15 je radio isključivo na tom projektu. Gaudi je preminuo 1926. godine, a na crkvi je rad nastavljen do današnjih dana. Po sadašnjim predviđanjima trebalo bi da bude završena do 2028. godine. Većina Gaudijevih skica i projekata crkve bila je uništena za vreme Španskog građanskog rata. Od planiranih 32,5 evra ulaz u Sagradu (dnevna varijanta) je koštala 37 evra (nismo ulazili, 74 evra bilo malo puno).

‘’Guelli’’ park

Nismo koristili autobus već smo do ‘’Guelli’’ parka odlučili da idemo pešaka. Još u hotelu smo on-line kupili karte za park što se pokazalo jako dobro jer je tamo red za karte bio ogroman. Vreme sunčano nekih 20 stepeni, dečko skenira QR kod na telefonu, ulazimo lagano i bez zadržavanja.

Park Gvelj je park sa arhitektonskim elementima koji se nalazi na brdu El Karmel u Barseloni. Projektovao ga je katalonski arhitekta Antoni Gaudi od 1900. do 1914. Pod zaštitom je UNESKA kao Svetska baština.

Ulaz u park sa donje strane

Gaudijeva kuća

Park je prvobitno bio deo komercijalno neuspešne stambene zone – ideja grofa Eusebija de Gvelja. Inspirisan je britanskim parkovima i zbog toga je dobio englesko ime park. Kasnije je pretvoren u gradski vrt. Odlično mesto i vredi posetiti jer je sve podređeno turistima. Iz parka se spuštamo skroz do plaže i završavamo dan sa dobrih 15-tak kilometara pešačenja.

Primećujemo da nema gužve u saobraćaju, te predpostavljamo da je tako zbog ogromnog broja skutera, motocikala, električnih biciklova i trotineta ima na sve strane. Dobro uredjene saobraćajnice za sve kategorije vozila sa znakovima i semaforima koji regulišu sve i svakoga. Takodje smo primetili da ima jako puno zelenila, drveća i parkova, tamo gde nisu morale betonske staze, nisu ih ni pravili. Umesto betona staze su izradjene od šljake, peska ili nekog drugog prirodnog materijala.

Dan 3 – subota (13.1 km) po meni nekako i najbolji do sada. Najači utisak je ostavio stari grad i sve ono što se nalazi u njemu ali i gradska pijaca od koje su napravili turističku atrakciju i dokaz kako se od svega uz malo mašte može napraviti mesto koje će privući svakog turistu.

Ulaz u gradsku pijacu

Izgled je ipak bitan

Plan za treći dan, kao što rekosmo oko 13 kilometara u krug

Barceloneta Beach

Museu d’Historia de Catalunya

Akvarijum (radno vreme 10:00-19:00) ulaz je bio 25evra (nismo ulazili) po recenzijama nekima je bio OK nekima ne, mi nismo imali neku volju za tim.

Rambla De Mar

Casa de les Punxes

Arena Tauri de la Monumental

La Rambla de Mar

La Rambla de Mar su dizajnirali Viaplana & Pinon.Drveni viseći talasasti most koji simbolizuje vezu grada sa Mediteranom. Decenijama je Barselona okretala leđa moru, a proširenje Ramble, završeno 1994. godine, simbolizuje ponovno otvaranje Barselone ka moru. La Rambla de Mar nije deo La Ramble, ali je takođe vredna posete. Ako nastavite da hodate prema Port Vellu, drvena staza, sada poznata kao Rambla de Mar, odvešće vas do Maremagnuma, kompleksa sa prodavnicama, bioskopima – uključujući IMAKS pozorište – i velikim akvarijumom.

U nastavku La Rambla de Mar je I spomenik Kolumbu

Od spomenika krenete ulicom Rambla koja je najpozantija ulica u Barseloni. Duga tačno 1,2 km. Prostire se od centralnog gradskog Trga Katalonija (Plaça de Catalunya) do Spomenika Kristiforu Kolumbu (Mirador de Colón) i luke Port Vel (Port Vell). Ona je granica između dve dela Barselone, Gotičke četvrti (Barri Gòtic) i Ravala (El Raval). Centralni deo Ramble zauzima široka pešačka zona, oivičena drvoredom platana. Iako je saobraćaj dozvoljen, dve uske ulice sa obe strane, ne prekidaju šetalište. Kao jedno od turističkih atrakcija Barselone, Rambla je uvek prepuna ljudi. Tu su i brojni kafići, restorani, cvećare, ulični zabavljači, prodavci suvenira.

Katedrala Barselona

Katedrala Svetog Krsta i Svete Eulalije, je gotska katedrala i sedište nadbiskupa Barselone, Katalonija I Španija. Katedrala je građena od trinaestog do petnaestog veka, a glavni radovi su obavljeni u četrnaestom veku. Klaustar, koji obuhvata Guski bunar (Font de les Okues), završen je 1448. godine. Krajem devetnaestog veka, neogotička fasada je izgrađena preko neupadljive spoljašnjosti koja je bila uobičajena za katalonske crkve. Krov je poznat po svojim gargojlima, sa širokim spektrom životinja, domaćih i mitskih.

Placa Reial

Placa Reial – “Kraljevski trg”

Nalazi se u blizini La Rambla i popularna je turistička atrakcija, posebno noću. Na trgu se nalaze brojni restorani i neki od najpoznatijih noćnih klubova u gradu, uključujući Sidecar, Jamboree, Karma, koktel bar Nou Pipa Club. Prvobitna zgrada na tom mestu bio je samostan kapucina u Santa Madroni, koji je srušen 1835. Placa Reial su tada projektovali Frančesk Danijel Molina i Kasamajo kasnije u 19. veku. Trg je zbratimljen sa trgom Garibaldi u Meksiko Sitiju.

Casa Amatller

Kad već dovde dođete, noge počinju da bole. ‘’Casa Amatller’’ je zgrada u stilu modernizma koju je projektovao poznati katalonski arhitekta Josep Puig i Cadafalch. Zajedno sa Casa Batllo i Casa Lleo-Morera, čini tri najvažnije zgrade u Barseloni poznatoj Illa de la Discordia („Blok razdora“), poznatoj po svojim jedinstvenim, kontrastnim modernim zgradama. Zgrada je prvobitno izgrađena 1875. godine, a zatim je redizajnirana kao rezidencija za bogatog čokoladara i arheološkog entuzijastu Antonija Amatlera između 1898. i 1900. godine. Nakon njegove smrti 1910. godine, ostala je dom Amatlerove ćerke do njene smrti 1960. godine. Porodica Amatler je značila da je unutrašnjost kuće iz 1900. godine ostala uglavnom netaknuta do današnjih dana. Sada služi kao istorijski muzej kuće, kafić i Amatler institut za hispanoameričku umetnost, centar za naučne studije. Kuća je redovno otvorena za zakazane obilaske.

Casa Batllo

Odmah pored Casa Amatller nalazi se Casa Batllo koju je dizajnirao Antoni Gaudi i smatra se jednim od njegovih remek-dela. Rekonstrukcija ranije izgrađene kuće.Lokalni naziv za zgradu je Casa dels ossos (Kuća od kostiju).

Palata Guell

Višespratnica je projektovana i izgrađena za potrebe grofa Eusebija de Gvelje. Palata je građena je u periodu od 1886. do 1888. godine. Uglavnom su u ovoj ulici sve poznate kuće ali tu se nalaze i radnje svih poznatih svetskih brendova.

Obzirom da nam po redu letenja avion iz Barse kreće u kasnim popodnevnim satima imali smo dovoljno vremena da se lagano odjavimo iz hotela i obidjemo još neka mesta te je i plan bio nekako ovakav;

Uhvatiti neki bus do trga Espanya (Placa d’ Espanya), Metro L1 – 2e (sa stanice Glories) ili bus H12

Torres Venecianes

Fontana

Magicna fontana Monzuik – Font Magica de Montjuic

Placa de les Cascades

Montjuiic National Palace

Historical Botanical Garden

Poble Espanyol de Montjuic – spanski muzej regionalne arhitekture

Placa Espanya – A2 Aerobus – Aerodrom Terminal 2

Umalo da zaboravimo jednu vrlo zanimljivu zgradu koja se vidi iz bilo kog dela grada.

Kula Agbar

Kula Agbar predstavlja jednu od najčudnijih atrakcija u Barseloni. Nalazi se u četvrti Poblenou, a ime je dobila po prvom vlasniku Agbar Group. Podignuta je početkom 2000-ih godina, a dizajnirao je francuz Jean Nuovel. Agbar predstavlja modernu 38-spratnu kulu, visine 145m. Fasada zgrade prekrivena je čeličnim pločama. Ono što ovu kulu čini posebnom je njeno noćno osvjetljenje. Kula ima 4.500 noćnih LED sijalica koji omogućavaju stvaranje svetlećih slika na njenoj fasadi.

Venecijanske kule

Park Fontana

Poble Espanyol de Montjuic

Poble Espanyol de Montjuic – spanski muzej regionalne arhitekture

Krećemo nazad

Zo je napravila odličan posao bar što se planiranja puta tiče i sasvim smo zadovoljni. Veoma čist grad, ponekad uhvatm sebe da pogledom tražim smeće ali ga naravno nije bilo, kanti na svakom ćošku i komunalne službe rade non-stop. Primećujemo da na fasadama nema klima uredjaja kao kod nas ali ne zato što ih nemaju nego zato što su vešto sakrivene. Nema skrnavljanja fasada pa zgrade izgledaju onako kako ih je neko i projektovao, itd, itd… Nije džabe jedan od najlepših gradova Evrope.